Yhteistyökumppaneiden maineen ja toiminnan vaikutukset organisaation omaan maineen- ja jatkuvuudenhallintaan.

Skenaario

Yritystoiminnan kannalta merkittävä organisaatiosi käyttämä palveluntarjoaja yhdistetään huhuun geopoliittisesti kiistanalaisesta tietoturvaongelmasta, jonka johdosta muut yrityksenne merkittävät yhteistyökumppanit kyseenalaistavat asiakassuhteenne luotettavuuden ja vaativat tieltä asiaan liittyvää selvitystä sekä toimia.

Soveltaminen

Skenaariota voidaan pohtia organisaatiossa eri näkökulmista: mitkä huhun tuomat vaikutukset olisivat, jos palveluntuottaja on toimitusketjussanne ainoa palvelun/infran toimittaja; miten turvaatte organisaation toimintakyvyn huhun levitessä; kuinka nopeasti organisaatio kykenisi vaihtamaan palveluntarjoajaa; minkälaisilla viestintäkeinoilla varmistatte muiden yhteistyökumppaneiden ja asiakassuhteiden luottamuksen säilymisen ilman, että sopimussuhde tähän huhun kohteena olevaan palveluntarjoajaan vaarantuu.

Lisähaaste

Muut yhteistyökumppanit katkaisevat sopimussuhteenne ja menetätte pääsyn useisiin organisaation liiketoiminnan kannalta kriittisiin toimintoihin, kuten asiakasjärjestelmään.

Päivitetty